Proposta de mètode de decisió i consens virtual per l'autogestió de l'Àgora

Arrel del tema Propostes per garantir la QUALITAT DEMOCRÀTICA de l’Àgora Veïnal, crec que pot ser interessant trobar algun mecanisme per decidir com volem que sigui l’Àgora Veïnal. Des del @hacklab-guinardo hem creat aquest espai amb l’objectiu que poc a poc es vagi autogestionant i auto-construïnt per les pròpies usuàries/veïnes.

La meva proposta, inspirada en el fòrum d’activistes de la.confederac.io, és posar un número mínim de veïnes que han d’estar d’acord per poder decidir , sempre i quan no hi hagi algú que no estigui d’acord i ho expressi (en aquest cas s’hauria de continuar el debat fins arribar al consens).

Vaig a posar exemples com si el número mínim de veïnes pel consens fós el 3:

• Exemple 1: 2 persones expressen que estan d’acord, 0 en contra
    :x: No es pot tirar endavant la decisió.
  • Exemple 2: 3 persones (o més) expressen que estan d’acord, 1 persona no ho està:
    :x: No es pot tirar endavant la decisió.
  • Exemple 3: 3 persones (o més) expressen que estan d’acord, 0 en contra
    :white_check_mark: Es pot tirar endavant la decisió

Què us sembla? Comencem pel número 3 i a mida que vagi creixent el nombre d’usuàries actives l’anem augmentant, si així ho decidim?

• Estic d’acord

0 votants

*Si no estàs d’acord, escriu per què en un comentari i així trobem altres possibles solucions.

Bona tarda, com ja he comentat en el fil culpable d’aquesta proposta, no veig que res justifiqui la necessitat de “millorar la qualitat democràtica”.

El fet que algú (mercat de pagès) hagi rebut una crítica (per part meva) que no li agrada, i un “zasca” que no l’ha deixat gaire bé, forma part de la llibertat i la qualitat democràtica. Haurien d’aprendre a acceptar la crítica en lloc de remoure mar i terra per fer-la callar.

La censura no pot ser la solució. Si algú li pica, que es grati.

Eii @parnassus, aquesta proposta no té un fil culpable. No sé si m’he explicat bé, però aquesta proposta és per poder decidir com volem que sigui l’Àgora democràticament:

Quines places hi ha? Com hi podem escriure-hi? Quin logo fem servir? Com gestionem aquest espai virtual? S’ha de censurar algun contingut? S’hi pot publicar publicitat? Què es fa en cas de que algú insulti?

Crec que és necessari poder trobar mecanismes de decisió perquè aquest espai sigui construit per tothom qui hi vulgui participar. Si no hi hagués hagut la discussió que teniu amb el Mercat de Pages, també hagués publicat aquesta proposta i seguiriem amb la voluntat de crear un mitjà de comunicació democràtic. No sé si m’explico!

Disculpa, doncs. La successió d’esdeveniments m’ho ha fet pensar.

Bon vespre, com a usuari de l’àgora crec que estem en un lloc on es poden discutir tota mena de temes. El problema recau en que dues usuàries acaparin tota l’atenció i causin males avinences. Personalment estic una mica cansat i crec que si teniu problemes greus, doncs haurieu d’intentar solucionar-nos com gent madura. Però si us plau, no seguiu discutint en tots els canals que hi ha, com en diferents temes de l’agora i fins i tot altres grups públics de telegram.

Com no vull desviar el tema del seu objectiu inicial, si voleu respondre’m agrairia que ho fessiu en un altre tema.

Tornant al tema que ens interessa. Crec que és molt interessant el que proposa @lapastora. Jo crec que l’àgora ha de ser un espai democràtic on tothom tingui veu, però estaria bé fer un grup de persones implicades que gestionin com funciona l’àgora i que mantinguin certa estructura per facilitar l’ús i la convivència d’aquest espai.

Estic d’acord. Crec que hem de trobar un sistema democràtic per a poder gestionar l’Àgora. Un sistema com el que proposes em sembla perfecte.
També animaria a intentar fer una assemblea física on trobar-nos i poder obrir la moderació d’aquest espai a totes les veines.

A nivell del que comenta @parnassus, crec que la menció de l’ @Oriol és perfecte per la situació. Seria ideal que l’Àgora no fos una plataforma més on portar una discussió que ve donada ja per altres mitjans.
Per això, amb alguns acòrds previs sobre què publicar, ens evitarem spam i discussions personals.

Perfecte! Faig un recull del que s’ha dit per veure si podem trobar, doncs, un consens.

• MÍNIM DE CONSENS: 3? 4? 5? 8? 10?

Sempre en cas que ningú es trobi en desacord amb la proposta, establir un número mínim d’usuàries en consens per poder tirar-la endavant.

• MÍNIM DE TEMPS: Una setmana? Dues?

Deixar uns dies abans de portar endavant la proposta per tal de donar temps a totes les usuàries a llegir, pensar i contestar. Tal com ha dit @MercatPagesGuinardo

• TROBADA FÍSICA:

Per decisions més fonamentals, podriem trobar un dia per fer una assemblea on poder debatre les bases de l’Àgora. Tal com ha dit @CapMisson

Proposo:

• Mínim de consens: 4 persones (de moment)
  • Mínim de temps: 1 setmana

Crec que de moment això pot funcionar. Què us sembla?

L’altre opció és decidir-ho en la trobada física.

Per part meva genial!

Potser en comptes de 4 persones proposaria que fossin 5 per començar, ja que en l’actualitat suposaria un 10% aproximadament del nombre total d’usuàries.

El termini d’1 setmana és més que raonable.

En quant a la metodologia, com no ho he vist escrit enlloc, per tal de fomentar la participació de les usuàries passives, proposaria que les consultes no es limitessin a publicar-se al taulell general i prou, si no que s’enviessin per correu directe a totes les usuàries.

1 'M'agrada'

Ah, Oriol, CapMission i Guillem, per part meva, lamento molt el que ha passat i espero que accepteu les meves disculpes per la part que em toca.

D’acord amb el tema de consens, em sembla bé 5 persones si ho veieu correcte.

Sobre le correu directe a les usuaries aniria amb compte, per a no convertir-ho en un spam constant. El forum està configurat per enviar un recull diàri a totes les usuaries fins a arribar a les 50 membres, a partir d’aleshores es pot configurar si enviar recordatoris diaris o setmanals, jo faria una tria sobre això, i que s’envii aquest post amb el recull d’altres posts per mail

D’acord, doncs esperem una setmana aviam si alguna usuària es manifesta en contra de la proposta i, si no, la comencem a aplicar i la deixem escrita als Acords de convivència.

1 'M'agrada'

Perdoneu però no entenc el procediment.
Jo vaig penjar un article sobre l’empresa que gestiona el casal d’avis, per informar que la del carrer Oblit està gestionada per aquesta empresa i sembla que molt bé no ho estan fent. Ara que hauria de fer si volgués penjar un altre article o comentari personal?. Ho haig de consensuar amb els altres usuaris abans?
Jo entenia que si hi ha algú que no li agrada l’article o que pensa que no és d’interès per al barri o

Perdoneu l’he enviat a mitges.
Si algú no està d’acord amb les dades de l’article, ho pot rebatre i es pot debatre.
No se igual es que no he entès com s’ha de fer.

Entenc que la metodologia de consens és només aplicable quan hi hagin discrepàncies manifestes, o es trenquin els acords de convivència, i que no afecta el funcionament normal de l’Àgora… no te cap sentit haver d’estar consensuant totes les publicacions que es facin a l’Àgora… només faltaria… :slight_smile:

Ei @Ariadna, el mètode aquest de consens és per decidir com és l’Àgora, és a dir, quines places hi ha, quin és el logo, els acords de convivència, etc.

No és per decidir res sobre les publicacions, sempre i quan no xoqui amb les seves bases. S’entén? :slight_smile:

PD: Sempre pots editar qualsevol publicació que hagis fet apretant el llapis que et surt a baix a la dreta del comentari