Ecologia Social al barri

Hola veïnes!

Vull recomenar-vos un llibre que estic llegint i que l’editorial Virus té penjat en pdf sota llicència Creative Commons. Aquest llibre proposa noves formes de viure de forma descentralitzada i al voltant de l’ecologia i la democràcia directa.

Llegint-lo em ve al cap que és la única opció de encarar la crisi climàtica des de la cooperació i des de l’arrel. Tal com sostenta l’ecologia social, els problemes ecològics actuals estan arrelats i profundament assentats en problemes socials, particularment en el domini dels sistemes polítics i socials jerarquitzats. És a dir, per deixar d’explotar els recursos de la terra cal primer, al mateix temps, acabar amb l’explotació entres nosaltres.

Ho comparteixo per aquí perquè crec que l’Àgora Veïnal pot ser una oportunitat i un mitjà per començar a participar i crear estructures de barri, monedes alternatives, mercats locals, assemblees i projectes de democràcia directa. Fem nostre el barri!

Aquí podeu trobar el llibre en pdf: Las políticas de la Ecologia Social. Municipalismo Libertario. de Janet Biehl.

3 'M'agrada'