Comunicat Mercat de Pagesia del Guinardó

Benvolgudes,

Us informem que el Mercat de Pagesia del Guinardó, així com tots els mercats de pagès de Barcelona, es suspenen per ordenança municipal fins a nou avís.

Els placers i placeres dels mercats de pagès, les entitats organitzadores i la petita pagesia que hi participa setmana darrera setmana, continuarem fent la incidència necessària per mirar d’aixecar aquesta prohibició el més aviat possible, que respectem però amb la que no hi estem d’acord en la mesura que altres canals de distribució alimentaria, entre elles les grans superfícies, s’han mantingut oberts i operatius

La compra directa de pagès, juntament amb els grups de consum, els supermercats cooperatius i els horts d’autoabastiment alimentari, són peces clau en la transformació i millora de l’actual model alimentari així com una oportunitat per millorar els nostres hàbits de consum i estils de vida, especialment pel que fa als hàbits alimentaris.

Per tal de seguir promovent la sobirania alimentaria en el barri entre la compra directa de pagès no torni a ser possible i si, a pesar de la crisi sanitària i l’estat d’alerta no voleu renunciar a una alimentació sana i saludable així com a promoure l’economia local i els circuits de proximitat, us deixem un recurs sobre ABASTIMENT ALIMENTARI en el següent post.

Teixim xarxes de suport mutu davant les adversitats.
Salut i agroecologia!:carrot::bread::pear:

Les placeres del Mercat de Pagesia del Guinardó

2 'M'agrada'

Després de la intensa campanya per aixecar la prohibició dels Mercats de Pagès a Barcelona (veure cartell més a baix), i aconseguit l’objectiu, des del dia 18 d’abril ja ens podeu tornar a trobar a la Plaça Maragall.

Aquí un minireportatge de @La_Directa sobre el tema:

Gràcies a totes les entitats i veïnes i veïns que heu donat suport d’una manera o altra i heu fet possible que tornem a comptar amb compra directa de pagès i #AbastimentAgroecològic als barris de Vallcarca, Sagrera, Sants, Fort Pienc, Eixample, Ciutat Vella, Sant Antoni, Poblesec i Guinardó.

Subvertint els oligopolis de la indústria alimentaria des dels barris! Si menges estas dins!

2020-05-01T22:00:00Z