Colau dedica a publicidad la mitad del gasto de emergencia para el coronavirus

[Edit: quan he escrit aquest missatge assumia que el gasto de publicitat mencionat es referia a informació i divulgació. No toco el missatge perquè no quedi descontextualitzada la resposta de l’Ariadna]

Seria rellevant veure quins percentatges i números absoluts han dedicat altres ciutats, governs autonòmics i el central. Queda molt descontextualitzat potser, si no. Penso.

No amb voluntat de defensar particularment a l’ajuntament, sino per evitar caure en el clickbait :slight_smile:

No crec que s’hagi de caure en el “i tu més” al que ja ens tenen acostumats els polítics. Per mi és una informació rellevant i no em restarà indignació si m’entero que Sevilla, Madrid o la Generalitat gasten més o menys en publicitat, i per descomptat agrairé que es publiqui. Aquí del que es tracta és que l’ajuntament de la meva ciutat s’ha gastat un munt de diners, en un moment d’emergència social de dimensions espectaculars. També recordar que els comuns van accedir al govern de la ciutat volent fer canvis importants, que rescatessin persones i no empreses. He mirat a internet i aquestes empreses son multinacionals, una concretament fa publicitat de Disney, Lidl i Telefònica entre altres.

Si del que es tractava era de pujar la moral, crec que almenys a mi me la pujaria més ho haver de veure com han augmentat les persones que viuen al carrer, del nostre barri mateix, la xarxa d’aliments que s’ha hagut de crear degut a la necessitat de les famílies, molts alumnes no han pogut seguir les classes on line pq no tenen ni internet ni aparell per conectar-se, famílies senceres vivint en habitacions a preus escandalosos, etc, etc.

Preferiria que Barcelona fos realment solidària i no poderosa com diu l’anunci, el missatge em sembla francament fastigós a aquest preu i en aquestes circumstàncies.

2 'M'agrada'

Ups ups ups relliscada meva 100% !! acabo de veure l’spot.

Pensava que la partida publicitària era de divulgació, mesures de prevenció, informació etc. Per això em semblava útil comparar-ho amb altres institucions, perquè no em sento amb els coneixements per valorar una campanya informativa (el seu abast, cost etc); no era un intent de “i tu més” (pero ara que ja sé de què va l’spot ho sembla xD).

Totalment d’acord amb les teves reflexions, i em semblen molt ben expressades, gràcies!

De fet per si a algú li interessa he anat a transparència de l’Aj. i aquí es veuen (algunes de) les contractacions mencionades a l’article.

(he filtrat l’excel perque només sortissin serveis i per sobre de 50.000€)

(font: https://ajuntament.barcelona.cat/transparencia/ca/contractes-emergencia-covid19)

Que la classe política en aquest país no son precisament exemplars ho sabem totes des de fa molt temps. Ni uns ni altres estan a l’alçada dels reptes que tenim per davant. Per això la construcció d’espais de sobirania popular son tant importants avui i sempre. Per això la construcció d’alternatives socio-polítiques i socio-econòmiques son transcendentals. Per això es fa més necessari que mai diferenciar entre politització i partidització.

M’agradaria que aquesta Àgora fos un espai inclusiu, de col·laboració, de co-construcció de sobirania popular i d’alternatives sociopolítiques i socioeconòmiques reals i tangibles, allunyat dels sectarismes partidistes i de la segregació ideològica o de qualsevol altre tipus. Denunciar és important i necessari, però proposar alternatives ho és encara més. Per a mi això és el pensament crític: desnaturalitzar per transformar.

Només son desitjos d’un aprenent de llibertari. Al final l’Àgora serà el que totes vulguem que sigui.

Una part del que gasta l’ajuntament, surt dels meus impostos i dels de la resta de la gent. Si no m’agrada on es destinen no tinc una altra alternativa que denunciar-ho.
Repeteixo que no estem parlant d’un partit i d’un govern “dels de tota la vida”, sinó d’una alternativa de govern que pretenia ser transformadora. O si que era “dels de tota la vida” i ens van enganyar?
La sobirania l’exercim les persones en el nostre dia a dia, ja ho deia en el meu escrit, crec que s’ha fet molt bé al barri amb les xarxes de solidaritat i espero que així continui. Estar organitzades i disposades a lluitar pels nostres drets, m’agradaria que ho haguessin fet els anomenats “governs progressistes”, però ara per ara ho veig difícil.
Ojala sorgissin molts projectes d’economia social i solidària al Guinardó, a Barcelona i a Catalunya. I que fossin realment transformadors, que portessin a l’economia projectes útils, tangibles, sovint em pregunto si només estan aprofitant escletxes del sistema per aconseguir licitacions i subvencions o diners en general (tinc entés que aquestes partides de publicitat de l’ajuntament no calia licitar-les) que tindrien com a resultat un dubtós benefici per a les classes precàries i per a la població en general.
Es a dir moltes vegades es destinen diners a “estudis” “enquestes” “projectes” que després son de dubtosa utilitat (ull, no vull dir tots).
Dissabte passat vaig veure David Fernández al FAQS, defensava la idea de fer un “Amazon Català”, caldria pensar-ho be, pequè no em semblaria bé canviar una precarietat per una altra i el comerç on line en general em causa rebuig, però ben estudiat igual podria ser un projecte transformador, igual que en el seu dia ho va ser som energia.
Tot el meu suport a l’economia real i tangible, prò continuaré denunciant que es malbaratin els diners, amb els quals es podrien fer passos per a aconseguir alternatives socioeconòmiques.
D’alternativa sociopolítica només en conec una i es que tots els serveis socials siguin públics, sanitat, educació, serveis socials, etc.

1 'M'agrada'

Totalment d’acord. Dels nostres impostos surten bona part de les despeses de l’Ajuntament així com subvencions, i també pensions, prestacions no contributives i salaris pel funcionariat entre d’altres coses, per això està bé que estiguem a l’aguait sobre com i en què es gasten aquests diners. Només dic que a mi les crítiques m’agraden constructives, i que mai se m’acudiria fer d’altaveu d’un mitjà com elnacional.cat que a mi personalment no m’inspira cap confiança i que ha estat l’origen d’alguns fakes sonats.

Sobre l’ESS, tot i que en els darrers sis anys hi ha hagut un increment molt significatiu d’iniciatives, i que les que ja existien han demostrat ser molt més resilients que l’economia convencional, malauradament encara segueix sent insignificant respecte l’economia capitalista basada en la competitivitat i el lucre. Els anàlisis més optimistes en l’àmbit de Catalunya atorguen a aquest sector un 5% del PIB. Els reptes doncs son incommensurables i només hi ha una manera d’afrontar-los: col·laborant i cooperant. És cert que, com en tots els sectors emergents, sempre hi han arribistes, oportunistes i paracaigudistes que intenten treure partit, però igualment cert és que mai abans les administracions públiques havien considerat l’ESS com un sector estratègic i destinat partides pressupostàries tan significatives a aquest sector. Per tant es dona una oportunitat històrica que lluny d’estar consolidada podria veure’s minvada en altres contextos sociopolítics i socioeconòmics diferents per venir. No obstant això, sóc del parer que, dintre del sector, el repartiment no ha estat equitatiu, i certament algunes entitats i territoris han pogut treure més profit que d’altres, a vegades aprofitant-se de les estructures de poder convencionals.

El Guinardó no ha estat precisament un dels territoris més beneficiats per aquest nou context, tot i així, em consta que ens els 5 anys compresos entre el 2016 i el 2020 han passat més coses sobre ESS que en els darrers 50 anys. Tinc entès que s’han creat 2 o 3 noves cooperatives, que d’altres ja creades s’han traslladat al barri, que s’han fet 3 fires d’ESS per donar-li visibilitat al sector (2017, 2018 i 2019), 2 jornades de consum responsable (2016 i 2017), 2 nous espais de gestió cívica, una plataforma comunitària que va reconfigurar les relacions de poder ancestrals al barri tot i que ja no existeixi, 1 mercat de pagès… deunidó la retrospectiva tenint en compte que el Guinardó era “terra erma” pel que fa a l’ESS. I tot això, segons diuen, a pesar de les resistències per part d’algunes entitats i persones ben posicionades al barri. Si totes aquestes iniciatives son o no de dubtós benefici no ens toca ni a tu ni a mi jutjar-ho. El temps ho dirà, i tinc molt clar que les solucions a la crisi sistèmica i la construcció d’alternatives es cosa de totes, tant dels rics com dels pobres, perquè d’alternatives hi ha per a totes. I per descomptat molt d’acord amb que un “amazon català” no forma part ni de les solucions ni de les alternatives… cal currar-s’ho molt més.

A veure
Hi ha moltes dades en aquest text que m’agradaria contrastar.
Per començar em sembla com a mínim poc assertiva la frase “fer d’altaveu” d’un mitjà de comunicació, del qual s’afirma que ha difós fakes dels que jo no en tinc constància, per mi l’important és el missatge, però en fi, és igual.
Voldria contrastar altres informacións del text. Quan es parla de 2 nous espais de gestió cívica suposo que un es refereix al casal de Joves Girapells, l’altra no se quin es, però pot ser que estigui mal informada. Entenc que són espais públics de gestió cívica.
Tampoc se quina es (o més aviat era) la “plataforma comunitària que va reconfigurar les relacions de poder ancestrals al barri”, m’agradaia saber quina era aquesta plataforma i que va reconfigurar, per que no em consta que això hagi passat.
Respecte a si em toca o no jutjar si les iniciatives són de dubtós benefici o no, que jo sàpiga existeix la llibertat de pensament i d’opinió i el lliure albir.

• CJ Girapells i horts comunitaris Pla i Armengol.
  • GuinardoVolEspais.
  • Ningú t’impedeix donar la teva opinió. La llibertat d’expressió i el lliure albir es preserven, per a tu, per a mi i per a totes.

Val, horts PiA es autogestió per això no ho relacionava amb gestió cívica, pro es encara millor.
Guinardó Vol Espais no se que va reconfigurar, a no ser que parlis de la participació en el nou pla d’usos del Mas Guinardó, és això? Ho dic pq crec que no se quina informació t’ha arribat al respecte, pro no es precisament que hagi canviat gaire el rol de poder, ni tan sols s’ha aplicat el pla d’usos que va imposar districte.
Respecte a la despesa per mi exagerada del govern municipal, que es el tema de l’article que vaig referenciar, el fet que hi hagi actuacions positives no treu que no s’hagi de denunciar quan es cregui que n’hi ha altres negatives.

S’ha de tenir molt poca vergonya, Jordi, (o @trotsguinardo, o @MercatPagesGuinardo, el compte que prefereixis) per posar GuinardóVolEspais com exemple; un moviment que vam iniciar els moviments socials i que la teva cobdícia va destruir. El teu cinisme no té límits.

Tu ets el mateix (segons es comenta membre destacat de l’Assemblea Social) que fa unes setmanes es va dedicar a insultar i a amenaçar a través de l’Àgora Virtual a les companyes del Mercat de Pagès, oi? Si totes les teves intervencions van en la mateixa línia, sincerament, penso que aquest no és l’espai on esplaiar-te. Mira de contactar-hi directament, intentar dialogar i resoldre els teus dubtes com una persona adulta si us plau.

Sigui qui sigui Trots, que evidentment vol mantenir-se en un perfil anònim, segueixo sense resposta respecte a què va reconfigurar Guinardó Vol Espais al barri.

Ah! i m’oblidava, no se Parnassus, però jo si soc membre de l’Assemblea social del Guinardó i nomes volia informar que no tenim membres destacats, som horitzontals així que membres i prou.

És bastant obvia la identitat d’en @parnassus. M’alegro molt de que hagueu superat els biaixos autoritaris i sectaris a l’AS. Va haver un temps en que les decisions les prenien unes poques persones en reunions extra assembleàries, decidien qui podia i qui no podia participar i què es podia i què no es podia fer. Un temps de purgues, amenaces i assetjaments. I sembla ser que encara hi han traces d’aquests comportaments vergonyosos com ha quedat reflectit en algunes intervencions a l’Àgora i al Telegram. Una pena.

Continuo sense saber què va reconfigurar Guinardó Vol Espais. Era la primera pregunta.
De la qual no tinc resposta.
Respecte a l’Assemblea, com ja he dit, totes les respostes han de ser consensuades horitzontalment i per tant jo no puc donar cap resposta individualitzada, ja que és un ens col.lectiu.

Potser que si tant interès teniu en parlar de GuinardóVolEspais obriu un nou fil, no?

Ei! Comuniquem:

L’ Assemblea Social Guinardó (guinardo.org) és un espai obert al barri per la defensa dels serveis públics perquè ens afecten com a classe treballadora (sanitat pública i universal, habitatge, educació pública, transport, etc). Lluitem contra l’especulació immobiliària, el turisme massiu, la gentrificació, la corrupció… en definitiva el capitalisme i totes les pràctiques i ideologies que l’empara (feixisme, totalitarismes…) i que resten dignitat a les nostres vides. No som mercaderia.

Ens organitzem de manera horitzontal, apartidista, autogestionada desinteressada i sense subvencions.

S’han aturat desnonaments, muntat debats, manis, okupacions, cineforums, concerts, festes, videos, rutes històriques, sempre fomentant l’esperit crític, la solidaritat i la lluita pel canvi social amb l’esperit del 15M: “de la indignació a l’acció”.

L’assemblea Social és activa des el 15M 2011, quan l’esclat de protesta, rebel·lió, i ganes de canvis que generaven alternatives. Alhora s’impregnaven de l’experiència d’anteriors moviments socials assemblearis i anticapitalistes. Moltes persones s’han sumat i han participat al llarg d’aquests anys, cada qual amb la implicació i durant el temps que ha volgut/pogut i totes aportant i deixant la pròpia senya.

En aquest sentit,@trotsguinardo no ha format mai part de l’assemblea del barri.

Avui, amb més necessitat i ganes, seguim participant a la transformació del present per un futur i un món millor.

Que no decaigui la lluita!

Genial, ja comptàvem amb vosaltres per l’elaboració del mapa de resistències al capitalisme d’H-G, juntament amb una seixantena d’iniciatives més que tenim identificades. Sens dubte heu fet bona feina i espero que la continueu fent.

Dit això, no recordo haver afirmat en cap moment que jo sigui o hagi estat membre de l’Assemblea Social. Per tant no s’entén a què es deu aquest excés de cel i l’assenyalament que em feu en el vostre comunicat, a menys que una vegada més, en @parnassus i en @sergi estiguin fent de les seves, la qual cosa no em ve de nou ni a mi ni a altres iniciatives i entitats que també han patit aquest tarannà: falses denúncies i acusacions a través d’instància ordinària de la OAC; trucades anònimes acusatòries a antigues feines i contactes institucionals; publicacions calumnioses, difamatòries i malintencionades a xarxes socials; amenaces, insults i menyspreu explícit en espais assemblearis i participatius presencials i virtuals; criminalització de l’accés a finançament públic; doxing sistemàtic; purgues i discriminació per motius personals i ideològics; bulling institucional i comunitari… i tot plegat no son percepcions subjectives si no fets objectius i verificables. Sobre tot això, @AssSocialGuinardo, teniu alguna cosa a comunicar? Creieu que aquestes son maneres de lluitar per a la transformació del present i per un futur i un món millor?

Apa, bon estiu, viviu i deixeu viure… i que no decaigui la lluita!